fredag 17 juli 2015

Sverige perfekt land att islamiseras säger ex-muslim

De invandrare som vuxit upp med islam men lämnat religionen, har erfarenheter och kunskaper som många svenskar saknar. Det är viktigt att lyssna på dem för att förstå hur långt islamiseringen har gått i Sverige.
En av dessa personer är Mona Walter som är född i Somalia och kom till Sverige 1994. För Samtiden berättar hon vad hon sett i de svenska förorterna och hur hon förföljs för sin islamkritik.
Först tar hon fram helgens Svenska Dagbladet för att visa debattinlägget ”Att hata islam är inte fobi” (25/1) av en annan före detta muslim, svensk-iraniern Devin Rexvid. Ett inlägg som gjorde henne jätteglad.
– Precis så är det. Att hata islam är inte något irrationellt eller fobiskt. Bara rent förnuft. Däremot hatar jag inte muslimer. De är lika mycket värda som andra medmänniskor.
– Jag tror att det bara är vi ex-muslimer som kan tala om islam i Sverige idag. Vi har levt under sharialagar och vi märker när samma förtryck från islam uppstår här.
Ni svenskar är så politiskt korrekta och vågar inte. Ni tror på allt imamerna säger. Men jag vet vad islam predikar, så mig lurar de inte.
Efter att Mona Walter skrev tre debattartiklar förra året, i Göteborgs-Posten, kristna Dagen och Nyheter24 samt framträtt i SVT, blev hon förföljd, bespottad och dödshotad av uppretade muslimer. Hon tvingades att leva med skyddad adress och har alltid en mobil uppkopplad till polisen så att de kan hitta henne om något skulle hända.
– Men jag är inte rädd. Jag ser på Mohammed och hans bok Koranen på samma sätt som på Hitler och hans bok Mein Kampf. Det är min rätt att yttra mig så. Sen får de kalla mig ”husneger”, förrädare, att jag allierar mig med rasister – vad de vill!

Från besök i några förorter runt Göteborg då hon dolt sig bakom niqab så att bara hennes ögon syns har hon för en utländsk tevestation dokumenterat hur sharialagar används där, särskilt för att säga till flickor att de inte klär sig rätt.
– Sverige har små mini-kalifat där män går runt och påminner vad Koranen säger om slöjor och ser till att kvinnor och män sitter på varsin sida på kaféerna, om nu kvinnorna skulle våga sig dit. Samma sak i badhusen.
Att några av Sveriges så kallade utanförskapsområden verkligen har ett slags ”shariapoliser” har även noterats av socialdemokraten och muslimen Nalin Pekgul i flera artiklar (DN 2009DN 2013Aftonbladet 2013).
– Var är de svenska feministerna? När en kristen kvinna i Sudan, Meriam Ibrahim, dödshotades för att hon skulle ha avvikit från islam förra året [Samtiden] kontaktade jag Feministiskt Initiativ, men de vågade inte göra något. De var rädda att bli utpekade som rasister. För mig är de ”fejkfeminister”.
– Vad som håller på att hända nu i Sverige är att mänskliga rättigheter inte ska gälla alla i landet. Muslimer, särskilt kvinnor under islam, ska leva under andra lagar.
Enligt Mona Walter är denna uppdelning i parallella samhällen och tolerans för sharialager något som drar till sig muslimska familjer från andra europeiska länder.
Sverige är bästa landet för att islamiseras för här blir islam inte ifrågasatt. Muslimer kan komma hit och undertrycka sina kvinnor utan att den islamvänliga svenska regeringen reagerar.
Källahttp://samtiden.nu/9020/sverige-perfekt-land-att-islamiseras-sager-ex-muslim/
Refhttp://samtiden.nu/18147/ex-muslimen-sverige-far-problem-om-politikerna-inte-ser-upp/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar