tisdag 21 juli 2015

Burundi?

- Med stigande irritation (är det möjligt?) och vrede kan man konstatera att statliga gammelmedia-draken SVT är en vidrig, självbespeglande PK-vänster-aktör.

Färskt exempel, från SVT Rapport, i skrivande stund:

-En blytungt allvarsorienterad utlandskorrspondent ges brett utrymme, för ett inslag om ett hotande inbördeskrig i afrikanska Burundi. Bilder och ord, allt är fokuserat på snyft-tyck-synd-om-öppna-ditt-hjärta, för de stackars negrer som hotas "igen", som korren uttrycker det hela.

Är inslaget till för de egna korrespondenternas blöta utlösning, för att ha demonstrerat sitt internationella ulands-patos? Och detsamma för fruntimmersvänsterns chefer och journalister i denna bedrövliga "statliga" mediakanal? Förment neutralt 'opartisk', men en oförhöljd kommunistmegafon i praktiken.

Jag ger fullständigt f*n i Burundi, och vad som händer där. Varför tror vänstermaffia-ledningen inom SVT (läs: Hanna Stjärne) att svensken i gemen bryr sig om Burundi? Jag vet inte var landet ligger, hur många invånare, dess omständigheter i allmänhet, jag SKITER i Burundi. Och detsamma gäller SVT. Jag tackar dock vänstertrumpeten för att dom tillhandhåller gratis TV och radions SR. Och har så gjort i de drygt 35 år jag haft det tvivelaktiga nöjet att ha tillgång till skitkanalerna. "Det finns inga gratisluncher" sägs det. Jo, SVT/SR erbjuder. Som liten men ändå bonus, inom den svenska marxist-liberal-kommunistiska högskattepolitik-eländet vi svenskar plågats av genom tiderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar