måndag 12 oktober 2015

Ingen strider för en man

Det är dags att vrida vapnen ur händerna på våra fiender.

- Det gäller flera områden i samhället. Politikerna har, tillsammans med media, lyckats utmåla närmare en miljon svenskar som rasister bara för att de inte dansar efter deras gemensamma pipa i en massa frågor.

Det här landet är svårt splittrat och sargat av motsättningar mellan stad och land, mellan elit och vanligt folk.

Men den största bluffen Sverige som land gått på är ändå den om patriarkatet. Med en sömngångarens medgörlighet rabblar i stort sett alla att de, vi, du och jag, vi alla ingår i en så kallad könsmaktsordning. Det betyder att du som man är kollektivt skyldig till att förtrycka kvinnor.

Du är lika skyldig som den man som slår eller våldtar. Det handlar om att du som man automatiskt klumpas ihop med män som våldtar och misshandlar. Hur är detta möjligt? Hur är det möjligt att jag som man ska straffas för vad några få män gör?

Ingen annan grupp i samhället skulle gå med på att kollektivt skuldbeläggas på det här sättet. Testa att använda samma retorik på judar, färgade, muslimer eller kristna…

Valerie Solnas, en galen kvinna som blev känd för att hon nästan mördade konstnären Andy Warhol, har i sitt berömda manifest skrivit: “Mannen är en biologisk olycka, att kalla honom ett djur är att smickra honom. Han är en vandrade dildo”.

Tänk om jag eller någon annan man skrivit “ Kvinnan är en lägre stående varelse, en hora, och att kalla henne för ett djur är att smickra henne”.

Tror ni jag skulle jag få efterföljare? Skulle jag bli uppburen i det offentliga rummet? Skulle jag applåderas, tas på allvar, få sitta i kulturprogrammen och lägga ut texten inför andra väldigt intresserade män som nickade och häll med?

Tror inte det va…

Men med Solnas fascism fungerar det.

Poeten Aase Berg, som också är en av landets mest efterfrågade recensenter, har sagt om Solanas bok: “Det är inte så ofta man blir så lycklig av besinningslöst våld som när man läser Solanas manifest.”

En av samtidens mest uppburna författare, Sara Stridsberg, avgudar Solanas:

"Ingen text har förändrat mig så som Solanas. Den har lärt mig allt jag behöver veta", skriver Stridsberg i förordet till Solanas bok, "Mitt hjärta, min fitta".

Härligt. Då vet vi.

Stridsberg är också en av grundarna till S.K.A.M (Skär Kukarna Av Männen). Inget av detta hindrar hennes segertåg genom kultursverige.

Varje medmänniska är fri att själv avgöra vilka strukturer han eller hon ingår i. Om jag själv inte anser mig vara en del av ett förhärskande patriarkat, om jag betvivlar att ett sådant ens finns, så är det jag som äger tolkningsföreträde till mitt eget liv.

Och den militanta grenen av vulgärfeminismen blundar effektivt för alla de sektioner i samhället där det snarare råder ett matriarkat än ett patriarkat. I kulturvärlden råder total kvinnlig dominans. Det som inte passar in i kvinnornas världsbild förpassas snabbt ut eller tas inte alls upp.

Aftonbladet, Göteborgs-Posten, Expressen, Kulturnyheterna i SVT; Babel i SVT är bara några exempel på kulturredaktioner som styrs av kvinnor som, precis som Solanas, anser att män är en biologisk olycka, som applåderar denna fascistiska världsbild när de säger sig avsky den i alla andra sammanhang. Hyckleri på en osedvanligt hög nivå.

För att inte tala om alla de fäder som inte vill annat än vara med sina barn, som älskar sina barn, som kanske till och med är bättre lämpade än mödrarna att vara med dem men som ständigt får slåss mot fördomar, lögner och myter i domstolar och i familjerätten. Fäders kamp för att vara med sina barn uppmärksammas sällan av matriarkatet. Men vem vill ta striden för en utsatt man när han bara är en biologisk olycka, en dildo eller ett djur…

Av Marcus Birro

Källa: http://folkbladet.se/nyheter/norrkoping/ingen-strider-for-en-man-8714658.aspx

--------------

Bra. Fruntimmersväldet, kvoteringidiotin mm favoriseringar av "de känslostyrda" måste upphöra. Massor av händelser och fenomen visar nödvändigheten, inte minst snyftet kring "flyktingar" och zigenare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar