tisdag 2 juni 2015

HYCKLAREN MONA SAHLIN

Lyssnade på Mona Sahlin i kvällens Aktuellt (se inslaget). Vi som hört hennes anklagelser om rasism så fort någon sagt något negativt om islam, muslimer och moskéer förstår vilken hycklare Mona Sahlin är. Ikväll stod hon och anklagade myndigheter och organisationer för att ha varit naiva angående extremister och islam.

- Är det någon som bär ansvaret för detta så är det Mona Sahlin och hennes standardfloskel om alla människors lika värde, för att inte tala om hennes anklagelser om islamofobi så fort någon riktat kritik mot islam. Jag mår uppriktigt sagt riktigt illa när jag ser hennes lismande i Aktuellt.

När hon sedan dessutom försöker mästra den unga invandrarkvinnan, med understöd av programledaren får jag kräkreflexer. Mona Sahlin personifierar falskheten och hyckleriet mästerligt!

Kom även ihåg att Mona Sahlin under många år suttit i Expos styrelse och därmed underblåst den naiva synen på islam och muslimsk extremism. Samtidigt som alla islamkritiker förtalats och hängts ut. Det skulle ha varit väldigt intressant att höra och läsa framlidne Kurt Lundgrens kommentarer idag om Mona Sahlin. Vi var många som hängdes ut av Expo som islamofober 2007.

                    Kurt Lundgren i Runstens kyrka på Öland

Kurt Lundgren var en fantastisk ordkonstnär och jag saknar fortfarande hans blogginlägg på ”Östra Ölands Fria Horisont”. Efter att Expo hängt ut Kurt som islamofob skrev han följande om Expo i ett blogginlägg.

”Hotets och hatets kultur. Det är Expos livsluft - jag betraktar Expo som en närmast fascistisk organisation - med humanism har den inget att göra.

Det är väl ganska självklart att Expo med ett utpekande av mig som ISLAMOFOB vill
a) skrämma mig att hålla tyst och
b) implicit tala om för mig att jag kan vara i den största fara om jag fortsätter.

Det är som när när MC-gängen säger till åklagaren : Vi vet var dina barn går i skola. Jag undrar och begrundar om jag skall försöka få detta prövat av åklagare... Jag vet att det är fullkomligt meningslöst, men som ett test på det havererade rättssamhället. 

Nu vet alla som har hatet som idé var en otystad fiende finns - och det är jag.

Detta är ett fascistiskt system för att få fria andar att tystna, ganska raffinerat och långt från det bruna stöveltramp som Poohl antagligen och innerst inne är ganska svag för. Typen känner man igen: upphetsade ser de på nazifilmer, utåt tar de avstånd. Den auktoritära människan, poohlarna, har alltid vart sig lika.”


Det är det här som hycklaren Mona Sahlin alltid stått bakom men som hon nu förtränger. Vilken jäkla människa!

Källahttp://thoralf.bloggplatsen.se/2015/06/01/11110940-hycklaren-mona-sahlin/
Refhttp://cornucopia.cornubot.se/2015/06/klipsk-som-mona-sahlin.html


- Lika mycket som Mona Sahlin är värd allt förakt som finns att uppbringa, så gäller motsatsen betr Kurt Lundgren. Jag minns hans hastiga frånfälle, det var som att bli berövad sin morgontidning, och därefter den tomhet han lämnade efter sig. Varför låter 'vår Herre' de onda vandra omkring på jorden, medan de goda 'kallas hem'. Vilket gör att tilltron till s k religioner i mitt fall är noll. 'Stenålders'-baserade skrönor, från fablernas värld, som i viss utsträckning håller troende människors hopp vid liv, men i övrigt skapar krig och elände, genom t ex mordideologin islam. Även USA skall ha sin släng av sleven, först krig och eländes-skapare No #1 i världen, sedan religiösa klyschor för att släta över sin krigshets och döva det dåliga samvetet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar