måndag 21 september 2015

Var är alla svenskar?



- En iransk kvinde i Stockholm får besøg af sin mor. Hvor er svenskerne, hun ser kun arabere og afrikanere? En del har  forladt byerne, 50 000 om året forlader landet, og resten er givetvis på arbejde for at tjene penge til koloniseringen. De slår ikke til. Sverige må låne for at financiere det, der sker i øjeblikket. Ekstra 24 milliarder skal “flygtningene” have i det nye budget. Svenske politikere tror stadig, det er en investering. Det minder om FN og “den globale opvarmning.” Det er ganske vist ikke blevet varmere på jorden de sidste 19 år, men hver 5 år siger FN, at det bliver det lige straks.
"Min mamma är på besök och det är nästan sju år sedan hon var i Sverige. Jag är så himla glad att ha henne hos mig och få krama min lilla mamma. Jag hämtade henne i Stockholm i onsdags. Eftersom jag skrev om att H&M använder slöja i sin reklam så är det lite roligt att mamma berättar hur nästan alla kvinnor på flyget från Iran tog av sig slöjan så fort planet hade lämnat marken. De gjorde så trots att personalen sagt att alla måste respektera lagarna och vänta till planet hade lämnat Iran."
Det första hon sa när vi gått ut ur bilen för att handla mat var “Vart är alla svenskar? Förra gången jag var här var det fullt av svenskar, vart har de tagit vägen?”.Vart är alla svenskar? Förra gången jag var här var det fullt av svenskar…
 KällaSnaphanen.dk

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar