måndag 8 september 2014

Politiker kan ha utsatts för sabotage


Det blev en otrevlig resa hem till Kalmar för SD-politikern Thoralf Alfsson som åkt till Oskarshamn för att stödja Jimmie Åkessons tal.



Politikern märkte direkt att något var fel med bilen när han på fredagskvällen skulle köra hem och stannade därför till vid en mack. Väl där visade det sig att fyra hjulbultar lossnats på vänster framhjul. 
– Jag tänkte inte på att det kunde röra sig om sabotage, utan var mest glad över att jag hittade felet på bilen så att jag kunde köra hem. Det är först nu jag inser att det kan handla om sabotage. 
Politikern kan inte säga med säkerhet att det rör sig om ett sabotage, men det är osannolikt att fyra hjulbultar lossnar vid ett och samma tillfälle. 
– Det kan vara någon som gjort det här med flit för att skada mig. Om det nu är på det viset så är det skrämmande att någon är beredd att göra en sådan sak bara för att man är en engagerad politiker. 
Händelsen är nu polisanmäld och för Thoralf Alfsson fortsätter arbetet som politiker som vanligt. 
– Jag gör det som jag planerat, men jag kommer att ha extra uppsikt över min bil.


Sannolikt att vänsterpatrask, representerande det "fina" hatet, varit framme. Inget är tydligen detta slödder främmande, inne på sista dagarna innan valet lär de kriminella kommunisterna trappa upp sin vandalism.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar