fredag 15 maj 2015

Ironi: KLART ATT JAG BER OM URSÄKT PÅ URSÄKT PÅ URSÄKT…

- Jag vill be om ursäkt för att jag sa att grannens grop på tomten liknade meteoritnedslaget i Tunguska 1908. Jag tänkte inte på att många urbefolkningar som fick meteoriten i skallen, som eskimåer, kunde ta illa upp.

Jag vill be om ursäkt för att jag under min ursäkt om min liknelse om grannens grop på tomten, sa eskimåer. Jag borde ha sagt evenker och manchuer. Det var som att säga lappar.

Jag vill be om ursäkt för att jag under min ursäkt om min ursäkt om vad jag sade om min grannes grop på tomten och om evenker och manchuer sade lappar när jag menade samer. Jag skulle självklart aldrig använda mig av sådana ord och ej heller säga blattar, balubas eller svartskallar.

Jag vill be om ursäkt för att jag under min ursäkt om min ursäkt om min ursäkt om vad jag sade om min grannes grop på tomten och om evenker och manchuer och samer, yttrade några nedsättande ord om invandrare, som jag använde som exempel på vad jag aldrig skulle säga.

Jag ber verkligen om ursäkt för att jag ber om ursäkt att jag ber om ursäkt att jag ber om ursäkt.

Slutligen vill jag be om ursäkt för att jag finns. Och till skillnad från framtidsministern, så lovar jag att inte göra om det.

Källahttp://detgodasamhallet.com/2015/05/15/klart-att-jag-ber-om-ursakt-pa-ursakt-pa-ursakt/


-------------------

- Vem var det nu som gjorde sig påmind?  Åsa Romson? Åsa Zigson? Åsna Romson? Åsna Zigson?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar