Bra reklam är i mina ögon när man med minimal ansträngning och
minimala kostnader når maximal exponering. Tittar man på SD:s dagsfärska
kampanj på en – EN – tunnelbanestation i Stockholm och spridningen av
ett sedan länge känt budskap från just SD så kan man inte komma ifrån
att det inte bara är bra reklam för SD, utan jättebra reklam för SD.
- Inte för att budskapet är nytt, alla känner ju till vad SD tycker och
tänker om de tiggande EU-migranterna i vår svenska miljö utan för att
man lyckats få alla mediekanaler, sociala medier, vänner och fiender att
generöst ställa upp och sprida budskapet. Det spelar liksom ingen roll
ifall SL plockar ner SD:s reklam om några minuter. SD har fått maximal
utdelning med minimal ansträngning och till minimala kostnader. Det är
briljant och den allmänna mobiliseringen av nyttiga idioter bland
motståndare och journalister funkade perfekt.
Någon nyttig idiot har hittat ett stavfel i SD-reklamen att raljera
över, någon annan tycker att man skall ringa till SL:s trygghetslinje
och berätta att man känner sig otrygg i SD-reklamens skugga under
Östermalm. Andra nyttiga idioter lägger upp bilder och skriver arga
kommentarer om att det SD påstår inte stämmer med verkligheten, att
tiggeriet inte är organiserat och absolut inte olagligt.
Flera stycken nyttiga idioter påpekar skarpsynt att det där
budskapet, skrivet på engelska och med turister som måltavla är en
korkad kampanj eftersom turisten inte har rösträtt i Sverige. Men var
det SD:s mening att få några turister att stanna kvar, skaffa sig
medborgarskap och rösta på det parti som vill kasta ut tiggarna? Eller
var målet något annat? Som att med minimala medel och minimal
ansträngning få maximal effekt? Det spelar ingen roll vad som är
verklighet eller inte när SD-folket lyckats med det som man vill – att
få motståndaren att hjälpa till att sprida budskapet.
Dessutom har SD med största sannolikhet även pejlat opinionen och vet
att det är en himla massa väljare som tycker som de om tiggeriet på
våra gator, torg, tunnelbane- eller järnvägsstationer, busshållplatser,
köptempel och butiksentréer. När tyckareliten rasar kommer de tänkande
amatörerna istället fasa över att tiggeriet tillåts öka.
Tänk om de högljudda kritikerna istället hade valt ett annat
alternativ, att ignorera, att vara tysta och att inte skriva en bokstav
om SD-kampanjen? Hade SD då lyckats lika bra som det gör nu? Bäst?
Sannolikt inte, men det hade inte heller spelat någon roll. Det hade då
bara varit en minimal ansträngning med minimala medel som inte hade fått
maximal utdelning, men det var ju ändå bara ett gammalt budskap där
alla ändå känner till vad SD tycker och tänker.
När tidningar, tyckare och tänkare tjattrar om rasistisk reklam och
dumma SL så tänker alla de som delar SD:s problembild med tiggariet ännu
mer på problemet med tiggarna och inte på problemet med reklamen. De
blir ännu mer övertygade om att det bara är SD som sitter på lösningen
oavsett vilka trevare Kinberg Batra eller Löfven harklat ur sig på
senaste tiden. En liten bonus till SD.
Ett gammalt SD-budskap, paketerat i ett nytt och effektivt format och
spridningen i den svenska sommaren blev fulländad. Vad SD än gör just
nu så blir det rätt, och vad de andra än tror sig göra blir fel. Men det
fattar de inte. Nu skall de ut och demonstrera vid den där
tunnelbanestationen. TV lär vara där, och radio plus tidningar och
Nyheter24 . Sedan gnuggar SD:s reklammakare händer tills det börjar ryka
ur nävarna.
Grattis Sverigedemokraterna. Minimal ansträngning. Minimal kostnad. Maximal utdelning.
Källa: http://www.6mannen.se/nyttiga-idioter-2/
Ref: http://fnordspotting.blogspot.se/2015/08/nar-allt-ar-pa-lasas.html
Ref: http://anybodys-place.blogspot.se/2015/08/sverigedemokraterna-chockar.html
Ref: http://motpol.blogspot.se/2015/08/mediegenier.html
Ref: http://erixon.com/blogg/2015/08/strutspolitikens-tid-ar-inte-over/
Ref. http://erixon.com/blogg/2015/08/sd-utmanar-maktelitens-bubbla/
Ref: http://fnurra.com/2015/08/05/kommunistiskt-massmote/
Ref: Inte på kartan att SD-kampanjen är brottslig
Ref: http://www.exponerat.net/experten-sverigedemokraternas-kampanj-kan-inte-fallas-av-jk/
Ref: Lär våldsvänstern veta hut med vattenkanoner, gummikulor och kännbara straff
Ref: http://www.resume.se/nyheter/artiklar/2015/08/06/for-att-fa-bra-spridning-behovdes-en-bang/
Ref: http://avpixlat.info/2015/08/06/konstinstallationen-sd-reklam-i-tunnelbanan-och-vansterns-valdstradition/
Ref: JK lägger ned anmälan mot SD:s affischer
-----------------------------
- Kulturmarxisterna, identitärvänstern, PK-isterna ~ Korkskallarnas sammansvärjning.
En sörja okunniga klåpare och bottenskarap, samhällets VT, Vänster-Trash.
tisdag 4 augusti 2015
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar