lördag 17 januari 2015

Påvens nya kläder

Om min vän förolämpar min mamma så kan han förvänta sig en smäll,” sa påve Franciskus och hotade med knytnäven inför journalisterna. ”Det är normalt, du ska inte provocera, inte förolämpa andras religiösa tro.” 

- Med dessa ord rättfärdigade han det blodiga terrorattentat som för en vecka sedan krävde 17 människoliv i Paris. Att han är kommunist kunde man redan tidigare misstänka, men islamist...? Förmodligen är Obama hans stora idol, inte Jesus. Inte underligt att media älskar påve Francis. Men bakom dialogen med islam, det vill säga dialögnen, skymtar islams svarta krigsflagga. Då hjälper det inte att han klär sig i vit smoking. 

”I stället för att vända andra kinden till, ska man slå folk i ansiktet. Är det okej att skjuta dem också?” Daily Mail.

”Att förolämpa någons mamma är inte samma sak som att förolämpa någons religion. Du kan inte välja din mamma, din ras, din sexualitet eller ditt födelseland, men du kan välja din religion. Hån och satir kan vara legitima former av kritik, om ibland råa, och allt som är ett val ska vara öppet för kritik.” Independent 

”Hej, om påven själv kan bli fysisk när han är förolämpad, vad förväntar ni er av outbildade småtjuvar som utsätts för muslimsk propaganda? 
Detta är inte roligt. Hur som helst, jag föreslår att påven inte bör försöka vara rolig när man diskuterar seriemord motiverade av en religion vars dogm föreskriver dödandet av kristna (bland andra). Låt mig korrigera detta: Jag förväntar mig inte av påven att vara rolig. Någonsin. Det finns ett stort utbud av offentliga personer som försöker vara roliga. Påvar bör inte vara bland dem.” Catholic Herald 

Källahttp://everykindapeople.blogspot.com/2015/01/pavens-nya-klader.html
Ref [Gert Wilders]: http://gatesofvienna.net/2013/12/open-letter-to-his-holiness-pope-francis/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar